Het gewone leven weer oppakken - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu Het gewone leven weer oppakken - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu

Het gewone leven weer oppakken

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Juli 2013 | Nederland, Kampen

Sinds zondagochtend kwart over negen zijn we weer thuis.

Zaterdagochtend werden wij om tien over half 12 opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Na een korte rit van een klein half uurtje stonden we om tien over twaalf op de luchthaven van Denpasar. Onze vlucht zou pas om 16.10 uur vertrekken, dus het werd een kwestie van wachten. Gelukkig konden we vrijwel direct onze koffers inchecken, waardoor we deze gelijk kwijt waren. Na het inchecken werden we naar boven gestuurd waar we de vertrekbelasting, zo'n 150.000 Rupiah, moesten betalen. Als je niet betaald, kom je het land niet uit, dus toch maar de portemonnee tevoorschijn gehaald. Na de paspoortcontrole kwamen we in het tax free shopping paradijs van Denpasar airport. Okee, okee.... zo'n paradijs was het niet. Er was gewoon echt niks te beleven daar. Zwaar vervelend als je nog vier uur moet wachten! Na wat te hebben gegeten gingen we op stoeltjesjacht. Er staan zo weinig stoelen op de luchthaven dat het een wonder is als je een plekje weet te veroveren, maar het is ons gelukt.

Met een lichte vertraging vertrokken we uit Denpasar op weg naar Hongkong. Een rustige vlucht. Om 9 uur landden we op het vliegveld van Hongkong waar we nog weer 3 uur moesten wachten voor we door konden vliegen naar Amsterdam. We besloten om weer even wat te eten. Na een flinke wandeling kwamen we aan bij een restaurantje wat er wel leuk uit zag. We besloten om hier te gaan zitten en wat te bestellen. De prijzen waren in Hongkong dollars en we wisten de koers niet. Toen we het aan de ober vroegen, zei hij na enige aarzeling dat 1 euro ongeveer 8,90 dollars was. Het zal wel... Het eten viel een beetje tegen en dat werd alleen maar erger toen we op de bon het bedrag in euro's zagen staan. Voor 1 lullig klein pizza'tje (de grootte van een schoteltje), 1 hamburger, 1 broodje met curry chicken en drie flesjes drinken moesten we de hoofdprijs van €42,30 betalen!!!!!!! Lichtelijke hartverzakking...

Om kwart voor 12 mochten we boarden en tegen half 1 vertrokken we weer. Op het moment dat we nog op de grond stonden was het echt vies warm in het vliegtuig en waren we ook bang dat we weer zo'n zelfde slechte vlucht zouden hebben als op de heenweg. Gelukkig was dit niet zo. De piloot verontschuldigde zich voor de temperatuur in het vliegtuig. De grondsystemen deden het niet ofzo, maar als de motoren gingen draaien zou het afkoelen. Dit gebeurde gelukkig ook, waardoor we een lekkere koele vlucht hadden.

Om half 7 Nederlandse tijd landden we op Schiphol. Alle koffers waren weer meegekomen en nadat we ze allemaal van de bagageband hadden geplukt liepen we de aankomsthal in waar Peter en Wendy ons al stonden op te wachten. Na het minder lekkere ontbijt in het vliegtuig besloten we nog even snel wat te eten op de luchthaven voordat we aan het laatste stukje van onze reis naar huis begonnen.

Om kwart over negen waren we dus weer thuis. Peter en Wendy hadden nog wat boodschapjes meegenomen om te kunnen ontbijten. Erg lief van ze! Daarna was de dag gevuld met familiebezoekjes om maar wakker te blijven en niet in slaap te vallen.

Deze week hebben we het gewone leven weer een beetje opgepakt. Wat werken, je eigen eten weer moeten koken, zelf weer de boodschappen en de was doen... Het is allemaal erg zwaar!! ;) De temperaturen hier vallen ons zwaar. Het is een stuk vermoeiender dan de temperaturen op Bali die nagenoeg hetzelfde zijn als hier. Laten we het er maar op houden dat we nog druk aan het acclimatiseren zijn.

We kijken met z'n drietjes terug op een fantastische vakantie, waarin we weer een klein stukje van deze mooie wereld hebben mogen ontdekken. Prachtige natuur, vriendelijke mensen... Een reis die je weer met beide benen op de grond zet en je laat beseffen dat we het hier ABSOLUUT NIET slecht hebben in Nederland. Ik denk dat het goed is om af en toe zo'n reis te maken en je dat te beseffen en het ook te blijven beseffen!!

Bedankt voor alle reacties op onze verhalen tijdens deze reis! Echt ontzettend leuk!!

Liefs

Dedkersjes:

Ha ex vakantiegangers, wel een beetje laat, maar als je op vakantie bent, kan je niet alles bij houden.
    En eten julliebthuis nog bananen of is dat er van af, haha.
    We kunnen ons voorstellen dat het allimatiseren moeilijk is, maar over een tijdje weet je niet beter, jammergenoeg.
    Veel liefs uit een bijzonder, overweldigende, prachtig, fantastisch maat veel te heet Rome