Ontspannen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu Ontspannen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu

Ontspannen

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

29 Juni 2013 | Indonesië, Sanur

Gisteren en vandaag stonden in het teken van complete ontspanning :)

Na een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet zijn we met een busje van het hotel naar Hardy's gegaan. Hardy's is de supermarkt hier in Sanur, maar is in de verste verte niet te vergelijken met een nederlandse supermarkt. Oké... ze verkopen er eten en drinken, maar daarnaast vind je een scala aan (mooie?) kleding en andere prullaria. Op de tweede verdieping van de winkel stonk het echt gigantisch. Tsja... wat was het precies... een soort combinatie van rubber, muffe oude kleding en aparte aziatische luchtjes. Om kotsmisselijk van te worden, dus snel weer naar beneden voor de levensmiddelen. Na het boodschapjes doen weer snel terug naar het hotel om lekker in de zon te gaan liggen.

We hadden ons nog niet geïnstalleerd op ons strandbedje of het begon licht te spatten. Nu zijn wij echte bikkels en heel veel regen gewend, dus die spatjes deden ons weinig. Na die paar druppels brak de zon weer door en dan is het gelijk ook erg warm. Het zwembad biedt dus de broodnodige afkoeling. Aan het eind van de middag begon het harder te regenen. Ik ben gaan zwemmen, want veel natter kun je dan niet worden :) Hans en Marleen zaten onder de parasol en bleven daar behoorlijk droog. Het grappige is dat niemand aanstalten maakte om te vertrekken en lekker onder zijn parasolletje bleef zitten wachten tot het droog werd (omdat het vaak maar korte buitjes zijn). Toen het na ongeveer 45 minuten niet minder hard ging regenen besloten wij, en velen met ons, om toch maar naar de hotelkamer te gaan.

Om half zes waren wij uitgenodigd voor een cocktailparty voor vaste gasten en gasten die lang in het hotel verblijven. Aangezien wij hier 3,5 week zullen doorbrengen, horen wij blijkbaar bij de harde kern. Erg gezellig met veel lekkere hapjes. Jan en Gerrit Palm waren hier ook bij aanwezig met hun vrienden waarmee ze in Bali waren en we hebben een gezellig uurtje gehad. Om half acht gingen we met hen uit eten bij Tropical. Dit is een erg leuk restaurantje met relaxte live muziek en super vriendelijke bediening. Dat is trouwens overal zo! In het hotel is ook iedereen super aardig. De muziek was in de richting van Eric Clapton, Dire Straits, Phil Collins etc. Lekkere luistermuziek, maar er werd af en toe ook lekker meegezongen. Het eten was zeer divers (van nasi goreng tot spareribs en pasta's) en echt super lekker!! Na nog wat drankjes zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

Vanmorgen ook weer heerlijk rustig ontbeten. Ik ben na het eten direct aan het zwembad neergeploft om elk zonnestraaltje dat er was mijn huid te laten raken. :D Hans en Marleen zijn eerst nog even het dorp ingelopen en kwamen rond twaalf uur ook richting het zwembad. We smeren veel met factor 20 en zoeken regelmatig ook de schaduw op. 's Middags zijn we nog verkast naar het strand, waar het met een lekker windje heel goed uit te houden was.

Vanavond zijn we uit eten geweest bij The Ceasar. Wederom heerlijk gegeten onder het genot van spaanstalige live muziek en een stel dat salsa danste.

Morgen gaan we voor het eerst op excursie. We hebben een chauffeur (Kadek) gebeld om ons voor het eerst kennis te laten maken met wat Bali allemaal te bieden heeft. Wij zijn errûg benieuwd!!

• 29 Juni 2013 - 18:01

Fam Deckers:

ha vakantiegangers,
    lekker zo te genieten, lekker ontspannen. geniet ervan en morgen veel plezier en we zijn benieuwd naar de verhalen.
    groetjes en veel liefs van deckersjes uit Holland, gelukkig

• 29 Juni 2013 - 19:34

Liene:

Hee fam stroomberg!
    zo te horen hebben jullie helemaal geen problemen met het eten!
    nog heel veel plezier en geniet maar! Ik ben jaloers. Had ook foto's op facebook ge zien zagen er mooi uit!
    liefs liene

• 29 Juni 2013 - 19:34

Liene:

Hee fam stroomberg!
    zo te horen hebben jullie helemaal geen problemen met het eten!
    liefs liene

• 29 Juni 2013 - 19:51

Pita:

hallo familie,
    leuk hoor om het allemaal tevolgen,geniet er van,en morgen een leuke dag.
    we horen wel weer.
    groet uit kampen.