Orcas Island - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu Orcas Island - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu

Orcas Island

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

01 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Seattle

De laatste paar dagen hadden we geen WiFi, maar hebben we wel veel gedaan. Daarom is het een best lang verhaal geworden.

Zoals in het vorige verslag aangegeven, was ik om tien voor half 12 door de douane. Rond 13.00 uur ging de gate open en werd er een check gedaan op alle paspoorten en boarding passen. Ook moesten veel mensen nog een formulier invullen waarop ze aangeven dat ze volledig gevaccineerd zijn tegen covid. Zonder vaccinaties ben je in de VS niet welkom. Ik kwam het formulier online al een keer tegen, dus had het al ingevuld.

De aanloop naar het boarden was wat rommelig. Er werd vanalles geroepen, maar dat was niet altijd even goed te verstaan. Uiteindelijk kon het boarden beginnen en gelukkig ging het toen redelijk vlot. Ik werd eruit gepikt voor een screening op drugs. In Australië had ik het toen ook. Blijkbaar zie ik eruit als een drugskoerier ofzo… overal werd een monster van genomen, mijn handen, m’n kleren, sokken, schoenen, tas, spullen… Zoals verwacht kwam het allemaal negatief terug en kon ik door het vliegtuig in. Iedereen was op tijd aan boord, dus we konden op tijd vertrekken. We vertrokken vanaf de Polderbaan, dus gevoelsmatig gingen we al taxiënd naar Seattle.[e-1f602]Vlak na het opstijgen was het voedertijd voor het opgehokte volk. Ik moet zeggen… Delta Airlines zorgt goed voor je! Thaise groene curry, een caprese salade en salted caramel ijs. Een warm chocolate chip koekje waarvan de chocola dus een beetje gesmolten is als snack… Nom nom nom[e-1f604]

De vlucht heb ik al film kijkend doorgebracht. Na 9,5 uur landden we dan eindelijk in Seattle. Mijn tas verscheen behoorlijk snel op de bagageband. Super fijn dat die ook goed is meegekomen. Toen ik in 2015 naar New York ging heb ik ruim 1,5 uur in de rij gestaan voor de paspoortcontrole. Nu was ik er met 15 minuten doorheen.

In de aankomsthal stonden onze reisleiders John en Bryson ons al op te wachten. Doordat de groep zo groot is (23 personen) hebben we de komende weken twee reisleiders om ons op sleeptouw te nemen.

Toen iedereen er was zijn we met drie shuttle busjes naar het hotel gebracht waar we de kamer sleutels kregen en we ons even konden opfrissen. Om zes uur werden we in de lobby verwacht voor een korte intro en wat eten. John en Bryson hadden pizza geregeld voor de hele groep: 4 pizza’s allemaal met een doorsnee van ongeveer een meter. Echt niet normaal!!

Tijdens het eten kregen we te horen dat ons een vroege ochtend te wachten stond. We moesten namelijk een Ferry halen naar Orcas Island. Vertrektijd: 4 uur!!! We besloten daarom om maar gauw naar bed te gaan, om zo nog een paar uur te kunnen slapen. Om half 8 lagen Ilona (mijn kamer/tent buddy) en ik op bed.

Na een redelijk goede nacht waren we allebei om kwart voor drie helemaal wakker en besloten we maar om er gewoon vast uit te gaan. Om kwart

over drie zaten we in de lobby beneden aan onze eerst bak koffie. Rond half vier kwamen John and Bryson in actie en om klokslag 4 uur vertrokken we richting de Ferry. Onderweg zijn we om 6 uur nog gestopt bij een supermarkt om wat ontbijt te halen. In de supermarkt zat een koffiecorner en de vrouw die daar werkte was duidelijk niet blij met zoveel werk op de vroege morgen[e-1f602].

Om iets voor half 8 reden we de Ferry op voor de over tocht naar Orcas Island. Het tochtje duurde ongeveer een uur. Het was echt fantastisch mooi! Even genieten na het idioot vroege opstaan. Op orcas island zijn we naar Cascade Lake gereden. Het was pas negen uur, maar aangezien wij er al zes uur op hadden zitten, voelde het als 4 uur ‘s middags. Aangekomen bij Cascade Lake hebben we een rondje van 4,5 kilometer om het meer gelopen. Daarna samen geluncht en even het dorp in voor wat tijdverdrijf en boodschapjes.

Tegen half drie waren we op Moran State Park (de overnachtingslocatie) waar we onze tentjes hebben opgezet. We slapen met 2 personen in een 3/4 persoonstent, dus over de ruimte mogen we niet klagen. Een aantal hebben zich over het eten ontfermd, terwijl de rest van het moment gebruik maakte om even te ontspannen. Om negen uur was iedereen zo gaar als een konijn en lag iedereen op bed.

Zondag stond het ontbijt om 7 uur klaar. Ik merk dat ik nog even een beetje moet wennen, want ik was om vier uur klaar wakker. Om zes uur heb ik het opgegeven en ben ik uit bed gegaan.

Na het ontbijt ging onze bus als eerste kayakken. Omdat we met zo’n grote groep zijn, doen we niet alle activiteiten als volledige groep, maar per bus. Het was een kort stukje van de camping naar het kayak bedrijf. Eenmaal daar aangekomen kregen we een korte instructie, een super sexy outfit en een kayak buddy. Ik ging het avontuur aan met onze gids John. In 2,5 uur zijn we naar om verschillende eilandjes gepeddeld. Onderweg zagen we bald eagles, heel veel zeesterren, twee wasberen, een hert en héél veel zeehonden met kleintjes. Omdat de zeehonden op de eilandjes verblijven, zijn we op een afstandje gebleven om hun leefgebied niet te veel te verstoren. De terugweg was echt pittig. De wind kwam van voren en we moesten flink ons best doen om weer op het strand aan te komen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was echt zo ontzettend tof! Als een kind van zes zo blij was ik[e-1f604].

Na een fantastische (en lichtelijk vermoeiende) ochtend hebben we op de camping geluncht. Daarna zijn we weer in de bus gestapt voor een hike. We zijn gestopt bij Cascade Falls. Tijdens de wandeling daarnaartoe constateerden we met z’n allen dat het veel te warm was voor de andere wandeling die we nog zouden doen. We zijn daarom met de bus naar echt een prachtig uitzichtpunt gegaan. Hier zagen we eigenlijk pas uit hoeveel eilanden de San Juan Islands bestaan. In de verte zagen we de besneeuwde top van Mount Baker. Het was echt zo’n plek waar je uren kunt zitten zonder dat het gaat vervelen. Waanzinnig! De foto’s kunnen helaas niet tippen aan hoe het er in het echt uitziet. Op de terug weg zijn even in het stadje gestopt voor wat boodschappen, daarna zijn we in het meer gesprongen om af te koelen. Voor de klusjes zijn we ingedeeld in groepen en de groep waar ik in zit moest die avond koken: spaghetti met gehaktballetjes. Zeker niet slecht al zeg ik het zelf. ‘s Avonds nog gezellig met een aantal uit de bus gekletst en wat gedronken. Rond half 10 vertrokken de laatste mensen (waaronder ik) naar de tenten om de tas vast in te pakken. De wekker ging vandaag om 5.00 uur. Omdat we vanmorgen vroeg de Ferry naar het vaste land weer moesten halen.

Vandaag was voornamelijk een reisdag. We hebben een korte stop van 1,5 uur gemaakt in Seattle en zijn nu onderweg naar de tweede camping in Port Angeles. Tot nu toe vermaak ik me opperbest en de groep is echt super gezellig. Vooral de mensen in de bus waar ik in zit. Heel veel geluk mee gehad!

Wordt vervolgd…[e-1f603]


  • 02 Augustus 2022 - 08:02

    Marleen:

    Heerlijk Lieke. Het plezier spat van je verslag. Ik hoop dat je snel weer WiFi hebt voor het volgende ;). Ik kijk er alweer naar uit.
    Liefs, Marleen

  • 02 Augustus 2022 - 08:06

    Hans:

    Lieke, Wat een fantastisch en actief vervolg van jouw avontuur. Echt genieten en wat ook heel mooi is, wij mogen, weliswaar op afstand, met je meereizen en door jouw manier van schrijven/vertellen ook meegenieten.

  • 02 Augustus 2022 - 08:28

    Wendy:

    Het lijkt netbalsnog we erbij zijn! Super gaaf! Have fun!
    X vanuit Frankrijk

  • 02 Augustus 2022 - 08:31

    Gerda:

    Goedemorgen Lieke, wat schrijf je weer fijn, heerlijk om te lezen!
    Hi hi, wel super dat je negatief was bij alle monstertjes

  • 02 Augustus 2022 - 08:36

    Gerda :

    Geniet ervan skatje, veel plezier….

  • 02 Augustus 2022 - 08:38

    Gerda :

    Liefs J&G
    Ook de groetjes van m’n moeder, je krijgt nog een tip mee…. doe voorzichtig!
    Dikke kus….. doeiiiii

  • 02 Augustus 2022 - 09:38

    Pita En Cees:

    Hallo Lieke ,wat een mooie reis ga je nu weer maken ,we gaan je graag volgen ,dus veel reis plezier toegewenst. Degroetjes uit zeeland van ons

  • 02 Augustus 2022 - 09:54

    Peter:

    Prachtig verhaal Lieke! En ik ben helemaal geschokt dat jij uit jezelf vroeg uit bed komt!! Wauw! Is een jetlag toch nog ergens goed voor!
    PS klopt het dat er geen foto's op je blog staan? Of zit ik weer scheel te kijken (door de Franse zon)


  • 02 Augustus 2022 - 11:27

    Kelly:


  • 04 Augustus 2022 - 23:09

    Lida Stroomberg:

    Hoi Lieke meid wat een mooie en geweldige vakantie

  • 05 Augustus 2022 - 11:21

    Josie:

    Leuk om de reis te volgen! Geniet ervan :)

    Liefs je buddy

  • 05 Augustus 2022 - 20:19

    Hetty:

    Lieke, al lekker actief bezig en veel gezien van de prachtige natuur. Geniet van je verdere mooie avontuur! Leuk, om mee te beleven.

  • 06 Augustus 2022 - 11:35

    Alie:

    Hele fijne vakantie geniet er maar van daar zal het wel mooi wezen..

  • 19 Augustus 2022 - 21:11

    Susan:

    Hoi Lieke,

    Wat leuk om weer van je enthousiaste reisverhalen en avonturen mee te mogen genieten!! Weer mooie bagage om mee te nemen en herinneringen om te koesteren.

    Groetjes Susan en ook van Cil en Thije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 46028

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2023 - 22 Augustus 2023

Costa Rica

29 Juli 2022 - 20 Augustus 2022

Let’s go Stateside

25 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Bali

Landen bezocht: