We zijn er! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lieke Stroomberg - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 Juni 2013 | Indonesië, Sanur

Afgelopen dinsdag werden wij door André keurig op tijd opgehaald (het is echt een broer van Hans). Na wat file bij Almere waren we ruimschoots op tijd op Schiphol, waar we allereerst onze koffiers lieten sealen. We nemen zelf altijd al veel mee, maar andermans zooi smokkelen... daar doen we niet aan. Gelukkig konden we direct door om ons in te checken en onze bagage af te geven en zo waren we voor 10 uur al helemaal klaar voor de reis. Na een kopje koffie en wat tax free shoppen was het tijd om aan boord te gaan.

Het vliegtuig vertrok met een kleine vertraging, vanwege een passagier die niet was op komen dagen, maar waarvan de koffer al wel aan boord was. De vlucht verliep redelijk goed. Het was bij vlagen vies warm in het vliegtuig, waardoor het voor Hans niet makkelijker werd. Ik had er af en toe ook last van. We hadden wel beenruimte genoeg en het vliegtuig zag er netjes uit, dus over het geheel mogen we niet klagen. Na twaalf uur vliegen kwamen we aan op de luhthaven van Hong Kong. Op zich een nette luchthaven, maar ze kunnen nog veel van Schiphol leren op het gebied van bewegwijzering. Nou is ons chinees nog niet zo best dat we dat vlekkeloos kunnen vertalen, dus daar kan het ook aan gelegen hebben...

Na een kleine vier uur vlogen we verder naar onze eindbestemming Denpasar. Aangekomen boven Bali, moesten we nog ongeveer een kwartier rondjes blijven vliegen omdat we nog niet konden landen. Wachten in de rij voor je visum en wachten in de rij voor de douane leverde op dat we de koffers al naast de bagageband aantroffen. Ze waren alledrie veilig meegekomen, dus dat is altijd prettig!

Het vinden van onze transfer was nogal een opgave. Stel je voor: je komt de aankomsthal uit, loopt tegen een muur van warmte op waar je op dat moment nog niet aan gewend bent en ziet duizend en één mensen met een bordje met namen staan... SUCCES!! Na even gezocht te hebben zagen we een meneer met een bruine envelop van Arke, maar helaas... onze naam stond er niet op.Omdat Arke een beetje in de buurt kwam van Holland International gaven we maar zo niet op. Na even doorvragen van mama's kant, bleek dat hij ook een envelop had met onze namen erop en mochten we dus met hem mee naar het busje. Vervolgens moesten we nog iets van een half uur in de volle zon wachten tot ons busje er was. Hij stond nog in de file OP DE LUCHTHAVEN... Ja echt... hier kan het!! Het exuus?... De president van Indonesië had de nieuwe luchthaven bezocht (die nog lang niet klaar is). We hebben dit soort verhalen eerder te horen gekregen in Thailand wat later ook niet waar bleek te zijn, dus wij geloofden het niet zo.

Om half zes plaatselijke tijd kwamen we eindelijk aan in het hotel, de kamer ziet er prima uit. Tegen half acht zijn we in het hotel wat gaan eten. Het eten was goed, maar de vermoeidheid sloeg toe. Marleen's ogen zakten dicht en bij Hans moesten we echt moeite doen om hem wakker te houden. Ik ben nog even een klein rondje door de tuin gelopen. Daarna zijn we terug gegaan en lagen we om kwart over negen (!) compleet uitgeteld op bed. Het wordt hier om kwart over zes 's avonds al donker, dus we hadden nog niet veel van het hotel gezien tot we vanochtend gingen ontbijten.

Vandaag was een dag van rustig aan en wennen aan de temperaturen. We hebben lekker aan het strand gelegen en later nog even aan het zwembad. We hebben ook twee kleine regenbuitjes gehad, maar het water is warm en met 10 minuten is het ook weer droog. Toen we zaten te lunchen (om half 4) zagen we drukte op het strand. We dachten eerst dat er een trouwerij ofzo was, omdat ze ook een prieeltje hadden opgezet. Uit nieuwschierigheid zijn we er naartoe gelopen. Tot onze grote verbazing zat er een enorme zeeschildpad op het strand. Ze had net eieren gelegd en was haar nest weer aan het toedekken met zand. Hans had zijn filmcamera bij zich dus kon gelijk aan de slag. Mijn camera lag nog in de hotelkamer dus na een klein sprintje (in deze hitte (!) en dus niet voor herhaling vatbaar...) was ik gelukkig nog op tijd om wat foto's te maken. Nadat de schildpad haar eieren volledig onder het zand had verstopt kroop ze terug naar zee. Onder luid applaus nam ze afscheid van het toegestroomde publiek. De locatie van het nest werd beschermd en over ongeveer 45 dagen komen er kleine schildpadjes onder het zand vandaan (zo werd ons verteld). Helaas zijn we er dan niet meer om dit te controleren.

Hierna zijn we nog een stukje langs het strand gelopen, waar we veel afgebroken stukken koraal hebben zien liggen. De komende paar dagen zullen we vooral nog even rustig aan doen om te wennen aan de temperatuur, voordat we op onderzoek uitgaan hier op het eiland.

We houden jullie op de hoogte!

• 27 Juni 2013 - 12:55

Tim:

Leuk om te lezen! Heel veel plezier!!
    Liefs van de plantage :)

• 27 Juni 2013 - 13:18

Karin:

Leuk eerste verhaal!! gelukkig is de vlucht goed verlopen! wat mooi om het broedproces van zo;n mooi dier van dichtbij te mogen meemaken!:) geniet van jullie vakantie!! liefs x Karin

• 27 Juni 2013 - 13:33

Jannie:

Jaloers, hier regent het en het is koud. Geniet lekker van het strand en de zon, dat komt helemaal goed.

• 27 Juni 2013 - 13:49

Fredie:

Hoi alle 3 fijn om te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen.geniet van deze reis en veel plezier.

Groetjes, Fredie

• 27 Juni 2013 - 16:15

Marianne En Peter Deckers:

Ha vakantiegangers,
    wat kennen jullie geen Chinees? had mij maar geroepen, mij lukt het nog steeds niet, haha. Ik heb wel gezwaaid hoor maar jullie keken de andere kant op.
    wat leuk van de zeeschildpad, en goed dat ze dat dan afbakenen. Dat is hier anders. Hier staan ze langs de kant met een schildpad hangend aan een touw en die proberen ze dan te verkopen. Echt zielig.
    geniet van jullie reis en wij volgen jullie,
    liefs uit Beijing en morgen uit Beugen, jippie

• 27 Juni 2013 - 17:30

Peter En Wendy:

Hallo wereldreizigers!

Wij hebben het al door: jullie gaan het wel drie weken volhouden daar!
    Mooie schildpadfoto's op FB! Kan national geographic nog een puntje aan zuigen!
    Heel veel plezier en hou het hoofd koel (letterlijk en figuurlijk).

Groetjes (ik weet niet hoe je dat op z'n Balinees/ Balies/ Balisch/ Balilands zegt)

Peter en Wendy

• 27 Juni 2013 - 23:07

Paul:

ik heb niet veel te schrijven Maar wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe en we zijn erg benieuwd naar jullie verhalen. misschien maar eens een bakkie doen. ;-)

• 28 Juni 2013 - 09:10

Lida:

Hoi! fijn dat jullie goed zijn aangekomen! geniet dr van!
    hier ist bar koud en nat... groetjessssssss

• 28 Juni 2013 - 12:42

Ank En Bas:

Hallo bofkonten,
    Een nieuwe wereld ontdekken met spannende momenten, mooie onbekende en inspirerende natuur, anders eten, hete kruiden en van tijd tot tijd heerlijk luieren in de strandstoel. Het is jullie gegund!! Maak er fijne dagen van, want voor je het weet gaat de "vlieger"terug, dus genieten is het parool. Er zal daar genoeg zijn om de camera op volle toeren te laten draaien voor het nagenieten aan de Zilverschoon. Wij hebben 14 dagen Salzburgerland achter de rug en kijken met weemoed terug. Prachtig weer gehad, heerlijke natuur, kleindochter, zoon en schoondochter en lieve familie, heerlijk om positief op terug te zien.Vlotte terugreis en een flitsende ontmoeting met onze kleinzoon, die ons vreselijk heeft gemist. Zoon en schoondochter hebben ons met open armen ontvangen. Wat wil je nog meer na 12 uur autorijden. Rest ons om jullie een heel fijne vakantie toe te wensen en wij kijken uit naar de weblog-stories die ons in gedachten bij jullie laten zijn.

• 29 Juni 2013 - 11:10

Aart En Lyda:

Ha vakantiegangers!!

Heb met plezier jullie verhaal gelezen !!! Lieke, wat kun jij toch boeiend schrijven......:)
    Lijkt me fantastisch waar jullie zijn...wij gaan ook leuke dingen ondernemen...haha..morgen naar camping tent afbreken...weer niet op de camping geweest.(regen en storingsdienst :)) Volgende jaar hoop ik beterrrrrrrrr!!
    Nou, blijf lekker genieten daar. Volgende week gaan wij...........

• 29 Juni 2013 - 18:22

Elly Albers:

Hallo hans , marleen en lieke,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te lezen genieten jullie ervan.
    Heel veel plezier nog samen en dat jullie een mooie bijzonder reis zullen mee maken.

gr van henk elly esther en jaap